Mohu uplatnit záruku bez záručního listu?

pokud zakoupím zboží s potvrzeným záručním listem bez prodejního dokladu, lze uplatňovat záruční opravu i tak. Tedy jen s potvrzeným záručním listem.

Co dělat když nemám záruční list?

Kupující tedy nepotřebuje záruční list k uplatnění reklamace, ale postačí mu účtenka, tedy doklad o koupi, nebo výpis z bankovního účtu prokazující nákup či jen svědecká výpověď," vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právní poradny dTest.

Mohu uplatnit záruku bez záručního listu?

Jak reklamovat zboží bez účtenky?

To lze například výpisem z účtu při platbě kartou či převodem, staršími reklamačními protokoly, originálním obalem, specifičností zboží (nikdo jiný ho neprodává), v krajním případě i svědeckou výpovědí. S ohledem na časově omezenou záruku (24 měsíců od převzetí zboží) je však nutné také prokázat, kdy k zakoupení došlo.

Jaká je záruční lhůta na spotřební zboží?

Právní záruka na zboží platí v EU dva roky. I zde však existují určité podmínky. Právní záruka se vztahuje na jakékoli závady, které už pravděpodobně existovaly v době prodeje a které se projevily do dvou let.

Jak uplatnit záruku?

U prodejce je možné uplatnit jen záruku, kterou spotřebiteli poskytl. Pokud výrobce garantuje záruku delší, je třeba ji uplatnit u výrobce. Práva ze smluvní záruky se uplatní stejně jako ze zákonné odpovědnosti za vady.

Jak ziskat ztracenou Uctenku?

Pokud jste například zboží zaplatili bezhotovostně (kartou či bankovním převodem), stačí celou transakci dohledat ve výpisu z internetového bankovnictví a prodejci jako důkaz předložit. „Doložit, že výrobek byl konkrétní den u konkrétního prodejce zakoupen, musí spotřebitel. Ideální je mít doklad o koupi.

Kdy je možné vrátit zboží?

V případě, že jste spotřebitel, máte dle 1829 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dní od data převzetí zboží.

Jazdite bez starostí

Co dělat když jsem ztratila účtenku?

Koupíte-li si zboží na internetu a projeví se na něm vada, s největší pravděpodobností budete volit reklamaci prostřednictvím pošty. Ani poštovným se nemusíte nechat odradit. Pokud vám prodejce reklamaci uzná, můžete požadovat náhradu všech účelně vynaložených nákladů.

Na co mám nárok při reklamaci?

Při vyřizování reklamace vady mohou nastat tato řešení: oprava věci, výměna věci, sleva z ceny či vrácení kupní ceny. Dá-li se vada jednoduše odstranit, má zákazník právo na opravu zboží. Výměna je možná tehdy, pokud to vzhledem k povaze vady není neúměrné.

Kdy má zákazník právo na vrácení peněz?

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení.

Kdy mám nárok na výměnu zboží?

Záruční doba na výrobek je dva roky, pokud se v této době vyskytne závada, jste oprávněni výrobek reklamovat. Pokud se vada projeví během prvních šesti měsíců od převzetí věci, máte na výběr ze dvou možností, buď můžete požadovat bezplatné odstranění vady, nebo chtít výměnu za nové zboží.

Na co všechno se vztahuje záruka?

Ust. § 2113: „Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.

Jak vrátit zboží bez udání důvodu?

V případě, že chce zákazník zboží vrátit, musí obchodníkovi jasně oznámit, že využívá své právo na odstoupení od smlouvy. To může udělat například zasláním e-mailu nebo vyplněním online formuláře na webu obchodníka. Zákazník musí odstoupení od smlouvy obchodníkovi oznámit do 14 dnů poté, co zboží převezme.

Co kdyz reklamace trva déle než 30 dní?

Zákonem stanovená délka nebrání dohodě se spotřebitelem na delší lhůtě k vyřízení reklamace. V případě marného uplynutí této lhůty má spotřebitel i právo odstoupit od kupní smlouvy. Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je přestupkem, s podnětem k zahájení řízení se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.

Kdy je nárok na vraceni peněz?

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení.

Kdy má zákazník právo na bezplatnou opravu nebo výměnu zboží anebo vrácení peněz?

V případě vady zboží, která se projeví v průběhu záruční doby, má zákazník právo na jeho bezplatnou opravu nebo výměnu, o které rozhoduje prodejce. Záruční doba se pozastavuje ode dne uplatnění reklamace až do doby, kdy byl kupující povinen věc převzít. Záruční doba se tedy prodlužuje o dobu vyřizování reklamace.

Jak dlouho je záruka na boty?

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží (tedy i obuvi) v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.

Kdy se prodlužuje záruční doba?

Ano, prodlužuje se právě o tu dobu, během níž jste nemohli zboží používat z důvodu vyřizování reklamace. Jinými slovy řečeno, do celkové doby zákonné odpovědnosti prodávajícího za vady nebo záruční doby se nezapočítává časový úsek od uplatnění reklamace až do okamžiku vyrozumění o jejím vyřízení.

Jaká je záruka na ojetý vůz?

Pokud koupíte auto z autobazaru, tedy od obchodníka s ojetými auty, pak se na auto vztahuje záruka 24 měsíců na skryté vady. Zajímavé je pak stanovení prokazovací povinnosti – ta je do 6 měsíců od koupě na straně obchodníka.

Na co mám právo při reklamaci?

V případě vadného výrobku může spotřebitel uplatnit reklamaci a v souvislosti s tím mu přísluší následující práva z vadného plnění: právo na výměnu věci, odstranění vady opravou věci, přiměřenou slevu z kupní ceny a právo odstoupit od smlouvy.

Co dělat když mi prodejce nevrací peníze?

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Jak postupovat při reklamaci bot?

Zákazník by měl obuv zanést do prodejny, kde ji zakoupil, popřípadě do jiné pobočky stejného prodejce. Při reklamaci by měl předložit doklad o zakoupení obuvi (účtenku či výpis z účtu). Jinak mu zpravidla není reklamace vůbec přijata.

Na co se vztahuje dvouletá záruka?

Dvouletá záruční doba tak běží zásadně vždy od převzetí prvotního produktu při jeho koupi a při reklamaci se výměnou ani opravou věci neprodlužuje na další dva roky, prodlužuje se pouze úměrně o dobu, po kterou nemůže kupující vadnou věc užívat.

Jak dlouho trvá záruka na opravu?

Podle zákona je na opravy záruka 3 měsíce, pokud předpis nestanoví jinou délku, kdy např. u automobilů platí vyhláška, která stanoví 6měsíční dobu.

Jak zjistit jestli je auto v záruce?

Informace z registru vozidel lze získat online zde.

Informace z registru vozidel získáte nejjednodušeji na webu Cebia.com po zadání VIN kódu. Ve výpisu historie vozu získáte data z registru vozidel přehledně zobrazena.

Jak se zbavit odpovědnosti za skryté vady?

Prodávající má povinnost vyřídit reklamaci do třiceti dnů od jejího podání. V případě skryté vady má kupující nárok buď na slevu, nebo na opravu vady (způsob kompenzace určuje zákazník). V případě, že se jedná o vadu neodstranitelnou, lze požadovat odstoupení od smlouvy.

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: